Wielki Zero jest w tym samym stopniu Putinem, co Łukaszenką i Kim Dzong Unem – groteskowym, ale zarazem przerażającym paranoikiem, któremu marzy się ręczne sterowanie podległym sobie społeczeństwem.
przeczytaj recenzję
Z punktu widzenia tego, co obecnie dzieje się za naszą wschodnią granicą, „Poufne lekcje perskiego” są w pełni neutralne. Dotyczą zupełnie innych czasów, choć także dotykają kwestii zbrodni wojennych.
przeczytaj recenzję
[Tsintsadze] eksponuje w dwójnasób to, co najistotniejsze – bezprzykładne bohaterstwo zwykłych ludzi, którzy bez broni palnej, za tarczę mający jedynie wartości moralne, narażają siebie dla innych.
przeczytaj recenzję
Autorzy scenariusza, Gieorgij Wajner i Leonid Słowin, już wcześniej niejednokrotnie bardzo boleśnie doświadczali swojego bohatera. Nic zatem nie jest mu obce...
przeczytaj recenzję
Kiedy Zełenski zasiadał na stołku, nie traktowano go poważnie. Widziano w nim głównie aktora, który na najwyższy urząd w państwie wdrapał się dzięki serialowi i filmowi kinowemu „Sługa narodu”.
przeczytaj recenzję
Ostatni odcinek „Śladu czarnej ryby” zawodzi. Podpułkownik Tura Samatow i major Walentin Siłow ostatecznie rozprawiają się z mafią dorabiającą się na nielegalnym handlu czarnym kawiorem.
przeczytaj recenzję
Gdyby „Rajowi utraconemu” przydać inną oprawę, to naprawdę mógłby być istotny i, co najważniejsze, uniwersalny – w kontekście krajów turkojęzycznych – dramat obyczajowy.
przeczytaj recenzję
Reżyser w swoich dziełach, obojętnie: fabularnych czy dokumentalnych, prezentuje tylko jeden (azerski) punkt widzenia, nie siląc się nawet na obiektywizm...
przeczytaj recenzję